Pn - Pt 7:00 - 15:00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

606 126 913

Czym charakteryzuje się ogumienie do wózków widłowych?

Wózki widłowe to maszyny wielofunkcyjne, które - w zależności od danego rodzaju - mogą usprawnić przeładunek poziomy, bez trudu przewieźć ciężki ładunek czy ulokować towar na wysokich regałach w magazynie. Decydując się na zakup lub wynajem wózka widłowego, zwróć szczególną uwagę na jego ogumienie. Czy są to opony pneumatyczne, czy elastyczne? Czym te rodzaje różnią się od siebie i jak wpływają na pracę maszyny?

 

Opony do wózków widłowych

Rodzaj ogumienia wpływa na zachowanie się wózka widłowego oraz bezpieczeństwo operatora czy aktualnie przewożonego ładunku. Opony do tego rodzaju maszyn podzielić możemy na dwa rodzaje, które różnią się od siebie sposobem montażu, budową, trwałością i zastosowaniem:

 

  • opony pneumatyczne, czyli dętkowe (dzielą się na: opony diagonalne - ich cechą charakterystyczną jest dętka i ochraniacz oraz opony radialne - zamiast dętki i ochraniacza występuje w nich kołnierz uszczelniający, są bardziej wytrzymałe od opon diagonalnych),
  • opony superelastyczne, czyli pełne.

 

Pneumatyczne opony charakteryzują się przede wszystkim dobrą amortyzacją, wysokim komfortem jazdy po nierównym podłożu, szybką i nieskomplikowaną wymianą opon oraz bardziej przystępną ceną w porównaniu do modeli superelastycznych. Warto również zwrócić uwagę na to, że ten rodzaj ogumienia wymaga od nas zachowania właściwego ciśnienia w oponie - zgodnie z jasno określonymi wytycznymi od producenta. Natomiast opony superelastyczne wypełnione są gumą i nie posiadają żadnej przestrzeni na powietrze. W zależności od liczby warstw amortyzujących, które znajdują się pod bieżnikiem, możemy wyróżnić: opony elastyczne (trzywarstwowe) i opony superelastyczne (dwuwarstwowe). Takie opony do wózków widłowych może i nie odznaczają się tak dobrą amortyzacją, jak modele pneumatyczne, ale posiadają wiele innych zalet: nie powinny ulec odkształceniom nawet pod dużym naciskiem, cechują się dużą wytrzymałością oraz długą żywotnością, ich przebicie nie jest możliwe. Niemniej jednak są to też opony droższe od opon dętkowych.

 

Kiedy powinieneś wymienić oponę w wózku widłowym?

Dobrze dopasowane i prawidłowo zamontowane opony pozwalają na efektywną i wydajną pracę maszyny. Dlatego tak ważny jest profesjonalny serwis wózków widłowych, który pozwoli na kompleksową konserwację i ewentualną naprawę pojazdu. Ogumienie w wózku widłowym należy wymienić wtedy, gdy:

 

  • doszło do zmiany terenu, po którym na co dzień porusza się wózek widłowy,
  • zmieniła się specyfika transportowanych materiałów (polecane jest przewożenie towarów delikatnych przez maszyny z oponami pneumatycznymi - te cechują się lepszą amortyzacją),
  • opona dętkowa została przebita lub doszło do jej wybrzuszenia,
  • doszło do przekroczenia linii bezpieczeństwa (w przypadku opon superelastycznych) lub przekroczenia maksymalnego dopuszczalnego zużycia bieżnika (w przypadku opon pneumatycznych),
  • wystąpiło rozwarstwienie bieżnika lub jego odklejenie,
  • widoczne są płótna lub druty w oponie.

 

Obecnie opony superelastyczne i pneumatyczne coraz częściej dostępne są w wersjach niebrudzących, co okazać się może szczególnie istotną właściwością podczas prac w magazynowych halach czy na dużych powierzchniach sklepowych.

ogumienie w wózku widłowym

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.